czwartek, 05 maja 2011
butter twist

Dopiero dzisiaj zdałam sobie sprawe jak dawno mnie tu nie było.  Czas leci mi jak szalony. Jeszcze niedawno był luty a tutaj juz mamy maj. Jedyne czego mi teraz jeszcze brakuje to pieknej słonecznej pogody :)A to jest moj pierwszy wpis odk±d jestem dorosła o! xD

  • 100g miekkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka ekstratu waniliowego
  • 1 białko
  • 1 i 1/2 szklanki m±k

Masło ucieramy z cukrem. Wanilię z białkiem uijamy na sztywn± piane i dodajemy do namsła z cukrem. Na koniec przesiewamy m±ke i wszystko razem mieszamy. Z gotowego ciasta robimy małe ruloniki(ok 40-45) zginamy w połowie i skręcamy. Ciasteczka wykładamy na blaszke i pieczemu ok 12-15 min w temp 170 stopni

 

wtorek, 15 marca 2011
orzechowo mi

Ciasteczka orzechowe chodziły za mn± już od dawna. Miałam zapisanych pare przepisów na owe ale zawsze jakos schodziły na bok bo albo nie było czasu albo co¶ innego szło w ruch. Te ciacha upiekłam tydzien temu. Sa pyszne! Bardzo mocno orzechowe. Takie jakich wła¶nie chcialam. Gdy zobaczyłam je u Kasi od razu wiedziałam ze inne nie maj± z nimi szans :) Jest w nich mało masła i mało m±ki a prawie same orzechy wiec zdrowsze niz te zwykłe kruche z dodatkiem orzechów. Gor±co polecam!

 

Ciasteczka orzechowe

270 g zmielonych orzechów

50 g m±ki

65 g cukru pudru

1 jajko

1 łyżeczka miękkiego masła

1/2 łyżeczki proszku

 1 łyżka soku z cytryny

 cukier puder do obtoczenia

 

Wszystkie składniki umieszczamy w misce i zagniatamy do uzyskania jednolitego ciasta. Ciasto owijamy foli± i wkładamy do lodówkina ok godzinę. Po tym czasie z  ciasta formujemy kule wielko¶ci orzecha włoskiego i obtaczamy  w cukrze pudrze. Układamy na blaszce wyłożonej papierem dopieczenia i pieczemy 17-18 min w temp 175stopni

pi±tek, 04 lutego 2011
owsiane ciasteczka z rodzynkami

Ciasteczka zrobiłam wczoraj po południu i zostało juz zaledwie kilka sztuk. Rozeszły sie w błyskawicznym tępie. Sa pyszne i zdrowe. I chyba dlatego sobie pozwoliłam na aż tyle sztuk ;) Dzisiaj po prostu pochłaniałam je w zawrotnym tępie. To byly pierwsze owsiane jakie zrobiłam z udziałem rodzynek i zapewne nie ostatni. Gor±co polecam! Jutro moje imieniny ale gosci tymi ciasteczkami już raczej nie poczęstuje.

  • 20 dag miękkiego  masła
  • 1 szklanka br±zowego cukru
  • 1/2 szklanki białego cukru
  • 2 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki m±ki
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 3 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka rodzynek

 

Miekkie masło zmiksować z cukrem. Ubić mase z jajkami.  M±ke wymieszać z sod± dodac razem z cynamonem i sola.  Wsyać płatki owsiane i rodzynki. Doładnie wymieszać.  ciasteczka formować w kulki wielkosci orzecha włoskiego i delikatnie spłaszczyc łyzk± na blaszce wyłozonej papierem do pieczenia. Piec ok 10 min (aż bed± rumiane) w temperaturze 180 stopni

wtorek, 21 grudnia 2010
spotkanie pomarańczy i migdała

No cóż trzeba przyznac, że te ciasteczka wygl±dem wcale nie zachwycaj±. Proste, zwykłe kruche ciasteczka. Tak własnie można o nich pomysleć dopóki ich nie spróbujemy. S± pyszne!!! Niby takie zwykłe a tak wspaniałe. Smak pomaranczy i delikatny posmak migdałów sprawiaja że nie skonczymy na jenym o nie ;) R±czka sama idzie po kolejne ;) I pieknie pachn±! Kolejn± zalet± jest to że szybko sie je robi.

Kruche ciasteczka pomaranczowo-migdałowe

czubata szklanka m±ki

pół szklanki zmielonych migdałów

1 zółtko

70 g miekkiego masła

3-4  łyżki m±ki (mozna wiecej jesli chcemy bardziej słodkie)

łyżeczka proszku do pieczenia

skórka otarta z jednej pomarańczy

sok z połowy pomarańczy

M±ke mieszamy z proszkiem do pieczenia, migdałami oraz skórk± z pomarańczy i przesiekamy z masłem. Dodajemy zółtko, sok, cukier. Zagniatamy ciasto. Chowamy do lodówki na około 30 min. Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy na grubosc ok 5 mm (na stolnice wysypac trocheke m±ki) i wycinamy foremkami ciasteczka. Układamy na blaszce wyłozonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok 5-7 min w temp 180 stopni

¶roda, 15 grudnia 2010
orzechowe ciasteczka z oczkiem

Ostatnio mam bzika na punkcie ciasteczek. Jak pieke to ciasteczka. Uwielbiam je. A  najwspanialsze jest to że mozna je zrobic na tyle róznych sposobów! Ten przepis znalazłam u Edysi i wykorzystałam go przy najblizszej okazji czyli kiedy miałam troszkę czasu ;). Dodatkowo wmawiałam sobie, że musze je zrobić ze wzgledu na orzechy , które mi pomog± w nauce do testu z matematyki ;) I tak siegaj±c po kolejne ciacho tłumaczyłam sobie, że s± z tymi zdrowymi orzechami ;) Niestety szybciutko slad po nich zagin±ł. Nawet mimo, że pilnował ich aniłek znikły w mig.

100 g miekkiego masła

130g m±ki

50g cukru pudru

1 jajko (białko i żółtko osobno)

1/2 łyżeczki ekstraktu z wanili

100g posiekanych orzechów

twarda marmolada


Masło utrzeć z cukrem na puszyst± mase. Dodać ekstrakt i żóltko. Wsypac m±ke i  ucierac do uzyskania jednolitej masy. Włożyć do lodówki

W jednej misce umie¶cic posiekane orzechy, a w drugiej ubić na sztywno piane z białka.

Z ciasta formowac małe kuleczki. Obraczać je najpierw w ubitym białku a pózniej w orzechach i układac na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Na srodku kazdego ciasteczka zrobic wgłebienie, gdzie umieszczamy  marmolade.  Pieczemy przez 12-15 min w temparaturze 180 stopni.

 

 

 
1 , 2 , 3 , 4
Durszlak.pl