niedziela, 02 stycznia 2011
Bułki. Moje pierwsze.

1 stycznia nie należy do najlepszych dni w roku. Po całonocznej imprezie musimy odpokutować nasze grzeszki. Spałam tylko 3 godziny wiec wczoraj chodziłam półprzytomna. Musiałam znależc sobie jakie¶ przyjemne zajecie. Ciasta w domu sporo wiec odpada, a z apetytem było do¶ć cienko wiec postawiłam że sróbuje upiec bułki. Moje pierwsze. I wyszły. Boskie. Przepis na nie jest prosty i bardzo szybko się je przygotowuje.  Rodzinka domaga sie dzisiaj na kolacje powtórki :) Zródło

A z okazji nowego roku życze wam wszystkiego najlepszego. Oby ten rok był jeszcze lepszy niż poprzedni. Niech w waszej kuchni zagosci mnóstwo pyszno¶ci ;)

 

Bułki pszenno-żytnie

  • 1 i 1/2 szklanki m±ki
  • 1/2 szklanki m±ki żytniej
  • niecała szklanka m±ki
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 płaskie łyżeczki drożdży
  • 2 łyżeczki oliwy
  •  jajko( do glazury)

W misce mieszamy obie m±ki z sola. Drożdze rozpuszczamy w wodzie i dodajemy do m±ki. Dodajemy takze oliwe i miesza. Ciasto wyrabiamy przez ok 4 minutki. Jest lekko lepi±ce. Miske przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce. Po tym czasie dzielimy na 6 małych lub 4 większe czesci. Ukł±damy na natłuszczonej blaszce przykrywamy i odstawiamy na 35 minur. Po tym czsie smarujemy rozbełtanym jajkiem i nacinamy wzdłuż ostrym nozem. Pieczemy ok 18-20 min w temp 190 stopni

czwartek, 30 grudnia 2010
Lemon curd pancakes

Wczoraj był przepis na lemon curd a dzisiaj na pyszne placuszki z jego wykorzystaniem. Robiłam je juz dawno więc niedlugo pewnie zrobie powrórke. To jedne z najpyszniejszych placuszków jakie jadłam. Cyrynowe! Po prostu wspaniałe! Genialnie smakuj± nawet "nasucho" bez zadnego cukru pudru, dzemu czy ¶mietany. Gor±co polecam. Nadaj± sie i na ¶niadanie, i lekki odpad i na kolacje :) Także szykujcie lemon curd na te placuszki. Żródło

Lemon curd pancakes

  • 2 szklanki m±ki pszennej
  • 2 jajka
  • 350ml mleka
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 16g (opakowanie) cukru waniliowego
  • 1 czubata łyżka cukru/cukru pudru
  • 1/4 szklanki oleju
  • 2 czubate łyżki lemon curd

Mleko zmiksować  z lemon curd lub wymieszać (nie może być grudek). Jajka lekko ubić. Do miski wsypać m±kę, proszek do pieczenia, cukier i cukier waniliowy. W drugiej misce wymieszać mleko z lemon curd i jajka. Poł±czyć z m±k± i wymieszać dokładnie.dodać olej, ponownie wymieszać.

Smażyć na patelni teflonowej bez tłuszczu, rumieni±c z obu stron.

 

¶roda, 29 grudnia 2010
lemon curd

Przed ¶więtami i w ¶wieta byłam tak zabiegana że nie zd±rzyłam nawet wam zyczyc Wsołych ¦wiat. Mam nadzieje że wasze ¶wiat były w rodzinnej  ¶wiatecznej atmosferze ;)

Lemon Curd zrobiłam juz chyba z miesiac temu. Bardzo mi smakował. Uwielbiam takie smaki. Mocno cytrynowy. Boski! Wspaniały!Wydawał mi się jednak bardzo słodki ;) Polecam!

 

  •  sok wyci¶niety z 3 cytryn
  • skórka otarta z trzech cytryn
  • 2 żółtka
  • 2 jajka
  • 200 g cukru
  • 1 łyżka m±ki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka oliwy

Wszystkie składniki (pozaoliwy) umie¶cić w garnuszku i zagotować, cały czas mieszaj±c. Gotować dalej mieszaj±c, przez 2 minuty.  Dodać oliwę i znów pogotować przez 2 minuty.

Tagi: cytryna
15:20, emma001
Link Komentarze (12) »
wtorek, 21 grudnia 2010
spotkanie pomarańczy i migdała

No cóż trzeba przyznac, że te ciasteczka wygl±dem wcale nie zachwycaj±. Proste, zwykłe kruche ciasteczka. Tak własnie można o nich pomysleć dopóki ich nie spróbujemy. S± pyszne!!! Niby takie zwykłe a tak wspaniałe. Smak pomaranczy i delikatny posmak migdałów sprawiaja że nie skonczymy na jenym o nie ;) R±czka sama idzie po kolejne ;) I pieknie pachn±! Kolejn± zalet± jest to że szybko sie je robi.

Kruche ciasteczka pomaranczowo-migdałowe

czubata szklanka m±ki

pół szklanki zmielonych migdałów

1 zółtko

70 g miekkiego masła

3-4  łyżki m±ki (mozna wiecej jesli chcemy bardziej słodkie)

łyżeczka proszku do pieczenia

skórka otarta z jednej pomarańczy

sok z połowy pomarańczy

M±ke mieszamy z proszkiem do pieczenia, migdałami oraz skórk± z pomarańczy i przesiekamy z masłem. Dodajemy zółtko, sok, cukier. Zagniatamy ciasto. Chowamy do lodówki na około 30 min. Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy na grubosc ok 5 mm (na stolnice wysypac trocheke m±ki) i wycinamy foremkami ciasteczka. Układamy na blaszce wyłozonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok 5-7 min w temp 180 stopni

sobota, 18 grudnia 2010
sernik krakowski

Sernik ten znalazłam u Liski i od razu wiedziałam że go zrobie. Piekłam go jakie¶ dwa tygodnie temu i znów go zrobie na ¶wieta. Jest pyszny. Cięzki i zbity jak prawdziwy sernik krakowski. Mimo iż wole te lekkie i puszyste to ten takze bardzo mi smakuje. Nie mogłam się powstrzymać i ci±gle wyjadałam z blachy kawałek po kawałku ;)

Spód:
250 g m±ki
125 g cukru pudru
ziarenka z 1 laski wanilii (lub łyżeczka ekstraktu z wanilii)
125 g masła
1 jajko
 
Z skł±dników zagnie¶ć elastyczne ciasto. Uformowac w kulk, zawin±ć w folie i włożyc do lodówki na 30 min. Po tym czasie z ciasta oderwac tak± ilo¶ć jak± chcemy przeznaczyc na wierzch na kratke i włożyc do lodówki. Pozostałe ciasto rozwałkować. forme wysnarować masłem i posypać bułk± tarta.  Spód ponakłuwać i piec 15 min w temperaturze 180 stopni
 
masa serowa
1 kg twarogu trzykrotnie mielonego
8 jajek, osobno białka i żółtka
100 g miękkiego masła
250 g cukru pudru
3 łyżki cukru waniliowego
100 g rodzynek (ja pominełam)
1 żółtko, roztrzepane
lukier
 Masło utrzeć na krem z 200g cukru i cukrem wanilinowym. Kiedy masa stanie się jasna dodawać po kolei po jednym zółtku, a pózniej po łyżce twarogu. Ucierać do poł±czenia składników. Winnym naczyniu białka ubić na sztywn± piane. Pod koniec ubijania dodac 50g cukru pudru. Do masy dodać rodzynki. A nastepnie do masy dodc piane z białek. Mase wylać na podpieczony spó.  ciasta które nam zostało robimy ruloniki i układamy na wierzch w kratkei smarujemy zółtkiem. Pieczemy 50-60 min. Kidy ostygnie możemy polukrować
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 18
Durszlak.pl