wtorek, 01 grudnia 2009
Sernik mokka z gruszkami

Nie mogę uwierzyć, że już zaczął sie grudzień. Za ok 3 tygodnie świeta. Nie wierzę też, że ten rok minął tak szybko. Mam wrazenie, że z rokiem na rok czas leci mi coraz szybciej. Dzisiaj biorę się za pierniki. Ciasto juz leżakowało kilka dni w lodówce więc jedyne co mi zostało to pobawic się z foremkami i wrzucić do piekarnika. Niezmiernie się cieszę z faktu iż dzisiaj rusza Kawowa akcja. I ten przepis bierze w niej udział.

Sernik jest pyszny. Chociaż wolę puszyste serniki to ten stawiam go na równi z tymi lekkimi jak pianka. Spód i wierzch ciasta jest całkiem inni niż w pozostałych. Uwielbiam kawe i wszystko co kawowe dlatego bardzo mi on podpasował. Jednak bedzie on smakował nie tylko  kawoszom ale chyba prawie wszystkim ;)

 

Przepis na tortownice (ja zrobiłam w dużej blaszce więc zwiększyłam ilość składników jednak podaje w orginale)

Ciasto

125g masła

250g mąki

80g cukru

1 jajko

6 płaskich łyżek cappucino( w proszku)

1 łyżka kakao

szczypta soli

łyżeczka proszku do pieczenia.

Masło stopić i wymieszać z proszkiem cappucino a natsepnie przestudzić.  Z mąki, kakao, proszku do pieczenia, jajka, cukru soli i ochłodzonego masła z kawą zagnieśc ciasto(jeste lepkie) Podzielic na 2 części, zrobić dwie kulki i w foi włożyc do zamrazalnika na 2 godziny( ja trzymałam 30 minut)

Masa Serowa.

500g zmielonego twarogu

3 jajka

100g cukru

125g masła

kilka gruszek świeżych lub z puszki( ja nie dodałam)

Miękkie masło utrzeć z cukrem. Uierając dodawać zółtka i twaróg Białka upić. Ubie białka wymieszać z masą serową.

Formę wyłożyc papierem. Na dno tortownicy zetrzeć jedną kulke zamrożonego ciasta. wyłożyc masee serową, na mase połoyc gruszki pokrojone w kostke. Na   wierzch zetrzeć resztę ciasta. Piec ok 70 minut w temperaturze 180 stopni.

piątek, 27 listopada 2009
Sernik z ananasem

Założyłam nowy blog bo chce zacząc wszystko od nowa i to chyba tyle ;)Święta nadchodzą wielki krokami. Ja już niedługo zacznę się zastanawiać, które ciasta będę piekła. Ten czas tak szybko leci, jeszcze niedawno było lato a już szykujemy się do swiąt. Sernik na, który daje przepis już znalazł sie u mnie na poprzednim blogu. Te najlepsze przepisy z pewnoscią tutaj poprzenosze. Gosci o u mnie na swieta bardzo często.Kiedys piekła je moja mama a teraz pieczemy je razem. Był to jej numer popisowy. Jest naprawde pyszny. Jeden z moich ulubionych serników. Warty do wypróbowania. Wierzch ciasta sprawia, że jest wygląda ślicznie ale także wspaniale smakuje ;)

SERNIK Z ANANASEM:

Składniki: 

Na ciasto:

 3 szklanki mąki

kostka margaryny

5 zółtek

 3 łyżeczki proszku do pieczenia

 3/4 szklanki cukru 

Na mase serową:

500g białego sera

jajko

1 budyń śmietankowu

1/2 szklanki cukry pudru 

1/2 kostki masła 

Dodatkowo: 

5 białek

 szlanka cukru 

puszka ananasów 

Ciasto: Mąke z proszkiem przesiekać z masłem. Dodaż zółtka, cukier. Ugnieść. Podzielić na dwie częsci. Jedną rozwałkować i przelożyć na blaszke, drugą schować do zamrazalnika. 

Masa serowa: Składniki utrzeć na jednolity gładki krem. Przelać na blaszkę (na wczescniej wyłozone ciasto). Ananasy pokroić na drobne kawałki i rozłożyc na wierzchu. Białka ubić z cukrem na sztywną pianę i rozsmarować na wyłożonych wczesniej ananasach. Drugą częsc ciasta wyjmujemy z zamrazalnika i trzemy na tarce o dużych oczkach na piane z białek. Wstawić do piekarika na około 50 minut w temperraturze 180stopni

1 ... 16 , 17 , 18
 
Durszlak.pl