niedziela, 31 października 2010
maślankowe ze śliwkami

Ciasto robi się niezwykle szybko i jest przepyszne. Takie lekkie, mokre i delikatne. Sliwki wspaniałe sie komponuja i dają fajny kwaskowaty smak. Gorąco polecam!


Na małą blaszkę lub tortownicę

2,5 szklanki mąki

szklanka maślanki

szklanka cukru

3 jajka

3 łyżeczki proszku do pieczenia

0,5 szklanki oleju

cukier wanilinowy

Jajka utrzeć z ukrem. Dodac składniki mokre. Mąke wymieszać z proszkiem do piecznia i dodać do reszty ciasta. wylać na blaszke wyłożoną papierem do pieczenia. Piec ok 35-40 min w temparaturze 175 stopni.

niedziela, 24 października 2010
te ciasteczka mają usteczka ;)

i tymi usteczkami mnie własnie oczarowały. Zresztą smakiem również. to takie mini szarlotki. Kruche ciasto i jabłka czyli tak jak uwielbiam. Obowiazkowo posypane cynamonem. I czego chcieć wiecej. Chyba tylko jeszcze wiecej takich ciasteczek!

250 g mąki

2 zółtka

115-125g masła

1/4 szklanki cukru

3/4 łyżki śmietany

1 łyzeczka proszku do pieczenia

2 jabłka

Mąke wymieszać z proszkiem do pieczenia. Przesiekać z miękkim masłem. Dodać zóttka, cukier, śmietane. Wyrobić gładkie ciasto.  Z ciasta urormować kulke i włożyć do lodówki na 30 minut. Jabłka obrac, pokroić na cienkie paseczki. Ciasto rozwałkować na opruszonej mąką stolnicy. Szklanką wycinać krązki. Na połowie każdego położyć po 2 czastki jabłka i posypac je cynamonem i złożyc na pół. Piec na złoty kolor w temparaturze 180-190 stopni.

piątek, 22 października 2010
muffinki z nektarynką

Wróciłam! Wyjazd był bardzo udany. Pogoda niestety nie dopisała, było bardzo zimno. Palce u stóp mi dosłownie odmarzały. Teraz pozostaje mi tylko zrelaksowac sie i popatrzec co działo sie na waszych stołach ;)

Muffinki z nekarynką

12 sztuk

250g mąki

1 szklanka mleka

1 duża nektarynka

80 ml oleju

3/4 szklanki cukru

jajko

2  łyzeczki proszku do piecznia szczypta soli

 W jednak misce łączymy składniki suche: mąke, proszek, cukier sól a w drugiej mokre: mleko, jajo, olej. Obie masy łaczymy ze sobą. Dodajemy pokrojone w kostke owoce. Wykładamy na blaszke i pieczemy ok 35 min w temt 180 stopni

 

poniedziałek, 18 października 2010
szarlotka po angielsku

... czyli dobrze nam znana szarlotka sypana. Przepis znalazłam juz kiedys w gazecie "Moje Gotowanie" z października 2004r. Początkowo nieco się obawiałam ja upiec, bałam sie że masy sie nie złączą i wyjdzie suchy piach z jabłkami. Jednak widac obawy były niesłuszne ;)

Jutro wyjezdzam na wycieczke w okolice białegostoku i nie bedzie mnie do piątku. Pogoda niestety mi nie dopisze ale jakos dam radę ;) Byle by nie padało, to bedzie dobrze ;)

 

Szarlotka sypana czyli po angielsku

kilogram jabłek

szklanka kaszy manney

szklanka mąki

szklanka cukru

kostka masła( ja dałam 150g i sądze ze mniej równiez starczy)

2 łyzeczki proszku do piecznia

opakowanie cukru wanilinowego

cynamon

 

Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Posypać cynamonem.

Kasze wymieszać z mąką i cukrem.

Dno formy wyłożyć papierem do piecznia a boki wysmarowac masłem.

Suchą mase podzielić na 3 częsci. Jedną wysypać na dno formy. Wykładamy na to połowe jabłek. Znów sucha masa. Jabłka. Sucha masa. Na wierzch ułozyc pokrojone w plasterki masło lub starte na tarce o dużych oczkach.

 

 

środa, 13 października 2010
Bo dla mnie śniadanie to podstawa

...a wy jak podchodzicie do śniadania? Jadacie je rano przed wyjsciem z domu? Bo ja obowiązkowo. Jak nie zjem śniadnia to przez cały dzień nie mam humoru. Wiec zawsze znajde na nie chocby chwilkę. Przeważnie rano z braku czasu robie sobie kanapki albo płatki. Tylko w weekendy znajde czas na cos bardziej urozmaiconego ale to też żadko. Dzisiaj zrobiłam sobie tosty z tuńczykiem. Szybkie i naprawde pyszne. Takie śniadanie napewno poprawi humor nie jednej osobie

Wspaniale nadaje sie także na lunch!

Tosty z  tuńczykiem

Na 3 porcje:

6 kromek chleba

puszka tuńczyka

1,5 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego

1 niepełna łyzeczka musztarcy Dijon

sok z cytryny

pieprz

Chleb podpiekamy w piekarniku lub tosterze. Tuńczyka oscączmy z zalewy. Łączymy z musztardą i śmietaną. Mieszamy. Dodajemy do smaku cytryny i pieprzu. Nakładamy na kromke i robimy tgz "składaka". Smacznego!

 
1 , 2
Durszlak.pl